Peking-ankka vihjeitä
Kaj Stenberg
2018-10-06 16:46:04 UTC
Aika työlästä, mutta ei edes välttämättä kallista.
Ja onnistuneena potentiaalinen bravuuri. Minulla ei
ole ilmapumppua joten ne reseptit saaneet jäädä.

Mutta
törmäsin matalateknologia-reseptiin joka muistuttaa erästä
jota yritin 10 vuotta sitten tehdä (linkki alla, ruotsia...).
En muista vuodenaikaa mutta silloin se reseptin
20 tuntia oli parvekkeella ja meni linnunruuaksi...

Miksi ei nykypäivänä kuivattaisi uunissa vaan onko muitakin
asioita kun pelkkä kuivuminen?

https://www.koket.se/pekinganka
Kaj
Heikki Heinonen
Nej tack.
Kaj Stenberg
2018-10-20 03:39:50 UTC
Post by Kaj Stenberg
Miksi ei nykypäivänä kuivattaisi uunissa vaan onko muitakin
asioita kun pelkkä kuivuminen?
Itseäni kommentoiden niin ankkahan eroaa muista "ruokalinnuista" rasvakoostumukseltaan. Ehkä siinä piilee se salaisuus? Ainakin
kun rintaa paistaa niin kokemukseni mukaan ikkuna
"rasvainen" - "kuiva" on kapea.

Ajatushyppy: tein _kerran_ suosikkeihini kuuluvaa kanaviillokkia
käyttäen broileria. Ei koskaan enään! Broileri on broileri ja
kana on kana. Molemmat hyviä oikein valmistettuina. Mutta ei
vaihdettavissa samoihin resepteihin.
--
Kaj